- Locatie
Raadzaal
- Voorzitter
- B. Leistra
- Agenda documenten
Uitzending
Agendapunten
-
100:00:08 - 00:02:03 - B. Leistra
-
2
Bijlagen
00:01:24 - 00:02:03 - B. Leistra -
300:01:36 - 00:02:03 - B. Leistra
-
4
Bijlagen
00:01:42 - 00:02:03 - B. Leistra -
5
Bijlagen
00:02:01 - 00:02:03 - B. Leistra00:02:03 - 00:02:27 - R. Berends00:02:29 - 00:02:31 - B. Leistra00:02:31 - 00:02:34 - O. Smit00:02:34 - 00:02:40 - B. Leistra00:02:40 - 00:02:47 - O. Smit00:02:47 - 00:02:50 - B. Leistra00:02:53 - 00:03:32 - O. Smit00:03:35 - 00:03:52 - B. Leistra00:03:52 - 00:04:12 - R. Berends00:04:13 - 00:04:56 - B. Leistra00:04:56 - 00:06:49 - R. Berends00:06:52 - 00:06:57 - B. Leistra00:06:58 - 00:07:18 - E. Verhagen00:07:20 - 00:08:37 - B. Leistra -
6Vragenkwartier
-
7Te bespreken ingekomen stukken
-
7.a
Op verzoek van dhr. Berends/GroenLinks is het ingekomen stuk 'Mededeling aan de Raad - 80 jaar vrijheid en stand van zaken motie juli 2024' geagendeerd in verband met de vraag die hierin staat aan de raad. "Een beter alternatief lijkt te zijn het verzorgen van een publicatie over de Joodse inwoners van onze gemeente vóór WOII. Wij vernemen graag uw standpunt hierover."
Bijlagen
-
8
De rekenkamer is aanwezig om het rapport te bespreken.
Bijlagen
00:07:41 - 00:08:37 - B. Leistra00:08:37 - 00:10:22 - H. Vervoort00:10:23 - 00:10:41 - B. Leistra00:10:41 - 00:10:44 - H. Vervoort00:10:44 - 00:10:47 - R. de Groot00:10:47 - 00:10:55 - B. Leistra00:10:55 - 00:11:37 - I. Minnema00:11:37 - 00:11:45 - B. Leistra00:11:45 - 00:13:04 - H. Vervoort00:13:05 - 00:13:26 - Ambtelijke ondersteuning 200:13:26 - 00:13:29 - R. Berends00:13:29 - 00:13:33 - B. Leistra00:13:33 - 00:14:08 - R. Berends00:14:10 - 00:16:37 - H. Vervoort00:16:39 - 00:16:41 - B. Leistra00:16:41 - 00:18:25 - R. de Groot00:18:25 - 00:18:41 - B. Leistra00:18:41 - 00:20:12 - H. Vervoort00:20:13 - 00:20:29 - B. Leistra00:20:29 - 00:20:32 - R. Berends00:20:32 - 00:20:33 - M. van Tellingen00:20:33 - 00:20:34 - R. Berends00:20:34 - 00:20:37 - B. Leistra00:20:37 - 00:23:58 - R. Berends00:23:59 - 00:24:01 - B. Leistra00:24:01 - 00:24:38 - M. van Tellingen00:24:39 - 00:24:43 - B. Leistra00:24:43 - 00:25:43 - O. Smit00:25:45 - 00:26:04 - B. Leistra00:26:04 - 00:31:28 - E. Verhagen00:31:31 - 00:31:46 - B. Leistra00:31:46 - 00:32:32 - R. de Groot00:32:32 - 00:32:34 - B. Leistra00:32:34 - 00:32:38 - R. Berends00:32:38 - 00:32:39 - I. Minnema00:32:39 - 00:33:43 - R. Berends00:33:45 - 00:33:46 - B. Leistra00:33:46 - 00:35:08 - I. Minnema00:35:09 - 00:35:23 - B. Leistra00:35:24 - 00:36:55 - E. Verhagen00:36:55 - 00:37:08 - R. de Groot00:37:08 - 00:37:09 - E. Verhagen00:37:11 - 00:37:14 - B. Leistra00:37:14 - 00:37:21 - R. Berends00:37:21 - 00:37:28 - R. de Groot00:37:28 - 00:37:29 - B. Leistra00:37:29 - 00:37:32 - R. de Groot00:37:32 - 00:38:06 - B. Leistra00:38:06 - 00:38:08 - R. Berends00:38:08 - 00:38:14 - B. Leistra00:38:14 - 00:38:15 - R. Berends00:38:16 - 00:38:41 - B. Leistra00:43:18 - 00:43:46 - B. Leistra -
9
Het college heeft het projectplan voor de pilot ‘PeuterPlus Ooststellingwerf’ vastgesteld. De bedoeling is dat in Ooststellingwerf per 1 januari 2025 een aanbod PeuterPlus van start gaat. Dit is een aanbod voor jonge kinderen met een ondersteuningsbehoefte. De PeuterPlus wordt gevestigd in De Kampingerhof te Oosterwolde.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
1. Het projectplan voor de pilot PeuterPlus Ooststellingwerf 2025 vast te stellen.
2. De duur van de pilot PeuterPlus vast te stellen op vier jaar.
3. De kosten van het eerste pilotjaar PeuterPlus, te weten maximaal €120.000 euro, ten laste te brengen van de kostenposten NPO-middelen (€50.000), GOAB-middelen (€20.000) en jeugdhulpbudget (€50.000).
4. De kosten van het tweede pilotjaar PeuterPlus, te weten maximaal €120.000 euro, ten laste te brengen van de kostenposten GOAB-middelen (€20.000) en jeugdhulpbudget (€100.000).
5. De kosten van de pilot PeuterPlus, te weten maximaal €120.000 euro, het derde en het vierde jaar ten laste te brengen van het jeugdhulp-budget.00:43:30 - 00:43:46 - B. Leistra00:43:46 - 00:43:47 - A. Wagenaar00:43:47 - 00:43:59 - B. Leistra00:43:59 - 00:44:20 - A. Wagenaar00:44:20 - 00:44:24 - B. Leistra00:44:24 - 00:44:26 - D. van der Linden00:44:26 - 00:44:27 - W. Schaaij00:44:27 - 00:44:35 - R. Berends00:44:35 - 00:44:37 - I. Minnema00:44:37 - 00:44:41 - M. van Tellingen00:44:41 - 00:44:48 - O. Smit00:44:48 - 00:44:51 - B. Leistra00:44:51 - 00:46:30 - A. Wagenaar00:46:30 - 00:46:36 - B. Leistra00:46:37 - 00:46:57 - D. van der Linden00:46:57 - 00:47:00 - B. Leistra00:47:00 - 00:47:35 - W. Schaaij00:47:37 - 00:47:39 - B. Leistra00:47:39 - 00:48:41 - R. Berends00:48:42 - 00:48:45 - B. Leistra00:48:45 - 00:50:32 - I. Minnema00:50:35 - 00:50:37 - B. Leistra00:50:37 - 00:50:39 - O. Smit00:50:39 - 00:50:40 - B. Leistra00:50:41 - 00:52:18 - M. van Tellingen00:52:20 - 00:52:21 - B. Leistra00:52:21 - 00:55:01 - O. Smit00:55:01 - 00:55:07 - B. Leistra00:55:07 - 01:03:10 - J. Nijboer01:03:10 - 01:03:18 - B. Leistra01:03:18 - 01:03:19 - I. Minnema01:03:19 - 01:03:22 - W. Schaaij01:03:25 - 01:03:31 - B. Leistra01:03:31 - 01:03:33 - A. Wagenaar01:03:33 - 01:03:39 - B. Leistra01:03:39 - 01:05:26 - I. Minnema01:05:26 - 01:05:34 - B. Leistra01:05:34 - 01:06:19 - W. Schaaij01:06:20 - 01:06:23 - B. Leistra01:06:23 - 01:06:42 - M. van Tellingen01:06:44 - 01:06:47 - B. Leistra01:06:47 - 01:07:15 - A. Wagenaar01:07:17 - 01:07:18 - B. Leistra01:07:18 - 01:07:20 - R. Berends01:07:20 - 01:07:31 - N. van den Berg01:07:31 - 01:08:33 - R. Berends01:08:34 - 01:08:35 - N. van den Berg01:08:35 - 01:08:48 - B. Leistra01:08:48 - 01:09:27 - N. van den Berg01:09:28 - 01:09:30 - B. Leistra01:09:30 - 01:10:18 - O. Smit01:10:19 - 01:10:21 - B. Leistra01:10:21 - 01:11:50 - J. Nijboer01:11:50 - 01:11:51 - W. Schaaij01:11:51 - 01:11:52 - B. Leistra01:11:53 - 01:12:01 - W. Schaaij01:12:01 - 01:12:18 - J. Nijboer01:12:20 - 01:13:42 - J. Nijboer01:13:43 - 01:13:48 - B. Leistra01:13:48 - 01:13:49 - E. Verhagen01:13:50 - 01:13:53 - E. Verhagen01:13:55 - 01:14:42 - E. Verhagen01:14:44 - 01:15:03 - B. Leistra01:15:03 - 01:15:06 - I. Minnema01:15:06 - 01:15:58 - B. Leistra -
10
De Adviesraad Sociaal Domein (ASD) werkt met een verordening uit 2015. Een aantal zaken daaruit zijn niet meer actueel. Daarom stellen we u voor om de raad voor te stellen deze verordening te actualiseren.
Bijlagen
Voorgesteld besluit
1. De ‘Verordening Adviesraad Sociaal Domein gemeente Ooststellingwerf 2015’ per 1 januari 2025 in te trekken.
2. De ‘Verordening Adviesraad Sociaal Domein gemeente Ooststellingwerf 2025’ per die datum vast te stellen.01:15:20 - 01:15:58 - B. Leistra01:15:58 - 01:16:00 - W. Schaaij01:16:00 - 01:16:06 - H. Vos01:16:06 - 01:16:12 - O. Smit01:16:12 - 01:16:16 - B. Leistra01:16:16 - 01:16:35 - W. Schaaij01:16:36 - 01:16:40 - B. Leistra01:16:40 - 01:17:35 - H. Vos01:17:36 - 01:17:39 - B. Leistra01:17:39 - 01:19:08 - O. Smit01:19:08 - 01:19:18 - B. Leistra01:19:23 - 01:21:33 - E. Verhagen01:21:33 - 01:21:36 - H. Vos01:21:36 - 01:21:51 - E. Verhagen01:21:51 - 01:21:52 - B. Leistra01:21:52 - 01:22:16 - H. Vos01:22:16 - 01:22:18 - E. Verhagen01:22:18 - 01:22:25 - B. Leistra01:22:25 - 01:22:51 - W. Schaaij01:22:51 - 01:22:53 - E. Verhagen01:22:53 - 01:22:58 - B. Leistra01:22:58 - 01:23:44 - E. Verhagen01:23:44 - 01:24:27 - B. Leistra -
11Sluiting